[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Hero_Widget”][/siteorigin_widget]

Download Form S/U Grade Request Semester 2/2019

คำร้องขอเปลี่ยนเกรดเป็น S-U (ไทย)
S/U Grade Request Semester 2/2019 (English)

 

ข้อกำหนดการเปลี่ยนเกรดรายวิชาเป็นเกรด S/U

ก. นักศึกษาจะต้องยื่นคำร้องขอเปลี่ยนเกรดเป็นเกรด S/U ให้คณะหรือวิทยาลัยหรือสำนักวิชาศึกษาทั่วไปที่เป็นเจ้าของรายวิชาอนุมัติ โดยส่งผ่านทางเว็บไซต์ https://bit.ly/2XhvnK0 
ภายใน 2 สัปดาห์นับจากวันถัดจากวันที่สำนักทะเบียนและประมวลผลประกาศของเกรดของรายวิชาที่นักศึกษาขอเปลี่ยนเกรดเป็นเกรด S/U และต้องไม่เกินวันที่ 31 กรกฎาคม 2563

ข. ในกรณีที่นักศึกษาขอเปลี่ยนเกรดรายวิชามากกว่าหนึ่งรายวิชา ให้นักศึกษากรอกและส่งคำร้องนี้แยกสำหรับแต่ละรายวิชา

ค. เมื่อได้รับอนุมัติให้เปลี่ยนเกรดแล้ว เกรดที่นักศึกษาได้รับในแต่ละรายวิชาที่ขอเปลี่ยนเกรด จะถูกปรับเปลี่ยนดังนี้
   ▪ เกรด A B+ B C+ C D+ D เปลี่ยนเป็นเกรด S
   ▪ เกรด F เปลี่ยนเป็นเกรด U

ง. หลังจากดำเนินการเปลี่ยนเกรดแล้ว สำนักทะเบียนและประมวลผลจะคำนวณเกรดเฉลี่ยภาคการศึกษา (GPS) และเกรดเฉลี่ยสะสม (GPA) ของนักศึกษาใหม่ โดยเกรด S/U จะไม่นำมาคำนวณเกรดเฉลี่ยภาคการศึกษา (GPS) และเกรดเฉลี่ยสะสม (GPA) ของนักศึกษา

จ. นักศึกษาที่ได้เกรด S ในรายวิชาใดถือว่าผ่านรายวิชานั้น และนับหน่วยกิตของรายวิชาดังกล่าวด้วย

ฉ. นักศึกษาที่ได้เกรด U ในรายวิชาใดถือว่าไม่ผ่านรายวิชานั้น นักศึกษาจะต้องลงทะเบียนเรียนรายวิชานั้นซ้ำในกรณีที่รายวิชานั้นเป็นรายวิชาบังคับของหลักสูตร

ช. นักศึกษาที่จะได้เกรด F หรือ U ในรายวิชาใดจะไม่มีสิทธิ์ได้รับเกียรตินิยม

ซ. นักศึกษาที่ได้รับการเปลี่ยนเกรดในรายวิชาใดเป็นเกรด S/U แล้ว จะไม่สามารถเปลี่ยนเกรดกลับเป็นเกรดเดิมได้ทุกกรณี

ฌ. การได้รับเกรด S/U แทนเกรดแบบปกติอาจส่งผลต่อการได้รับเกียรตินิยม การเทียบโอนผลการเรียน การสมัครเรียนต่อ การขอทุนการศึกษา และการสมัครงานของนักศึกษาในอนาคต

Conditions for the Change of Grades to S/U

a) The student who wishes to request to have his/her grade for a course in Semester 2/2019 changed to S or U must complete this S/U grade request form and submit the completed and signed form to Faculty/College/Office in charge of that course on the following website:
https://bit.ly/2XhvnK0
The completed and signed request form must be submitted within 2 weeks after the Office of the Registrar announces the grade for the course and may not be submitted after 31 July 2020.

b) In case the student would like to request S/U grade changes for more than one courses, an S/U grade request form must be separately completed and submitted for each of the courses.

c) When the S/U grade request for a course has been approved, the grade that the student previously received for that course will be changed as follows:
   ▪ Grades A B+ B C+ C D+ and D will be changed to S;
   ▪ Grade F will be changed to U.

d) After the grade for a course has been changed, the Office of the Registrar will update the student’s grade point average for the semester (GPS) and the student’s cumulative grade point average (GPA). An S/U grade on the student’s transcript of records will be omitted when calculating the student’s GPS and GPA.

e) Receiving S in any course is considered a pass; the credits of that course count toward the total credits that the student obtains.

f) Receiving U in any course is considered a fail; the student needs to retake that course if it is a required course.

g) The student who receives F or U in any course is no longer eligible for a degree with honors.

h) Once a grade has been changed to S/U, it cannot be reverted.

i) The student must be aware that receiving an S/U grade instead of an ordinary grade may have negative consequences in the future, including (but not limited to), the eligibility for a degree with honors, course transfer, graduate admissions, scholarships applications, and job applications.